Korean food.

by engstrooms

Och har idag varit på en tur till Luntmakargatan 76 med min far min. Och så som jag längtat, och äntligen så stod jag där. Äntligen så stod jag där med kimchiiin i ena handen och en rice cake i andra. Roligare än så var det inte. Men har faktiskt väntat väldigt länge på att få gå och handla i en bra koreansk matbutik här i Stockholm. Bäst hitintills! Thumbs up!

Och vad behövde jag mer till dessa koreanska ingredienser, jo jag behövde grönsaker! Det som skulle bli sidorätterna till denna måltid vart, gurka, squash, böngroddar, pak choi, baby spenat och brytbönor.

Lite kikande på pintarest och youtube på recept och så sen innan..stod jag där, utan någon som helst aning på hur det skulle tillagas och så vidare.

Men på bordet ställde jag stolt som få ut mina små side dishes, risskål, dumplings och tteokbokki. Förvånansvärt gott för att vara första gången jag gör det. Men alltså koreansk mat överlag, så fruktansvärt gott. Nästan lite jobbigt gott.

Skärmavbild 2016-06-14 kl. 00.10.43